EXTRASE STATUT

CAPITOLUL I – DISPOZITII GENERALE

Art. 1.

“ASOCIAŢIA DE CONSILIERE A CLIENŢILOR BANCARI si A ASIGURATILOR DIN ROMANIA.”, denumita in continuare si Asociatia sau ACCBAR, este fondata potrivit Actului constitutiv de membrii fondatori care au constituit de comun acord sus-numita Asociatie, in conformitate cu Ordonanta Guvernului nr. 26/2000, cu privire la asociatii si fundatii, cu modificarile si completarile ulterioare si cu Decretul nr. 31/1954, privitor la persoanele fizice si persoanele juridice.

Art. 2.

“ASOCIAŢIA DE CONSILIERE A CLIENŢILOR BANCARI si A ASIGURATILOR DIN ROMANIA.”, este persoana juridica de drept privat fara scop patrimonial, organizatie neguvernamentala, apoliticã si nonprofit, va funcţiona ca persoană juridică română în temeiul O.G. 26/31.01.2000.

Art. 3.

Scopul asociatiei il constituie consilierea clientilor bancari si a asiguratilor din Romania, cetateni romani sau straini, prin metode specifice, promovarea si apãrarea drepturilor si intereselor legitime ale consumatorilor de produse si servicii bancare din tara si/sau strainatate, membrii si nemembrii ai Asociatiei.

Art. 4.

Denumirea Asociatiei este “ASOCIAŢIA DE CONSILIERE A CLIENŢILOR BANCARI si A ASIGURATILOR DIN ROMANIA.”,

Art. 5.

(1) Adresa asociaţiei este în municipiul Timisoara, Bld. Dr. Victor Babes, nr. 3, ap. 3, ap. 16, jud. Timis,

(2) Adresa şi sediul Asociatiei pot fi schimbate pe baza Hotararii Consiliului Director

Art. 6.

“ASOCIAŢIA DE CONSILIERE A CLIENŢILOR BANCARI si A ASIGURATILOR DIN ROMANIA.”,  se constituie pe o durata nedeterminata.

Art. 7.

(1) Patrimoniul social al Asociatiei este reprezentat de un activ patrimonial initial, in valoare de , fiind constituit din depunere in numerar in parti egale ale fondatorilor.
(2) Intregul patrimoniu va fi evidentiat si pastrat in conformitate cu legislatia romana in materie, pe numele Asociatiei, si va fi folosit exclusiv pentru realizarea obiectivelor ei.

Art. 8.

(1) In vederea realizarii scopului “ASOCIAŢIA DE CONSILIERE A CLIENŢILOR BANCARI si A ASIGURATILOR DIN ROMANIA.” potrivit art. 3 din prezentul statut,

Asociatia are urmatoarele obiective generale si activitati:

  • a) consilirea clientilor bancari si a asiguratilor, desfãsurarea, promovarea si organizarea de actiuni de informare a clientilor bancari cu privire la drepturile pe care acestia le au si la mijloacele legale prin care acestia îsi pot apãra drepturile si interesele în calitate de consumatori;
  • b) organizarea la nivel de birouri în structura organizatoricã a asociatiei de centre de consultantã si informare a clientilor bancari;
  • c) informarea opiniei publice, prin mass-media, asupra deficientelor produselor si serviciilor oferite de banci clientilor, precum si asupra consecintelor acestora;
  • d) apãrarea drepturilor si interesele legitime ale clientilor inclusiv prin introducerea de actiuni în justitie;
  • e) prevenirea practicilor comerciale abuzive si a publicitãtii înselãtoare de naturã a afecta drepturile si interesele legitime ale clientilor;
  • f) informarea autoritãtile competente cu privire la prezenta pe piatã a unor produse/servicii bancare neconforme cu dispozitiile legale in vigoare, cu privire la clauzele abuzive în contracte si practicile incorecte ale bancilor în relatia cu clientii;
  • g) militarea pentru o piatã a produselor si serviciilor bancare transparentã si de încredere, bazatã pe protectie legala eficientã a clientilor;
  • h) protejarea clientilor în mod eficient împotriva riscurilor contractuale pe care acestia nu le pot preveni ca persoane particulare;
  • i) cresterea stabilitatii clientilor din punct de vedere al cheltuielilor, calitãtii, diversitãtii, accesibilitãtii produselor si serviciilor bancare;
  • j) editarea de publicatii în scopul informãrii clientilor bancari;
  • k) stabilirea de relatii de colaborare cu asociatii similare din tara si strãinãtate;
  • l) primirea reclamatiilor si sesizãrilor clientilor bancari si sprijinirea acestora în solutionarea acestora;
  • m) participarea la elaborarea dispozitiilor/procedurilor cu caracter general/ a altor lucrãri care au ca scop protectia clientilor bancari, cu privire la:
    – formarea unei atitudini corecte a operatorilor bancari angajati în comercializarea produselor si serviciilor bancare;
    – prevenirea practicilor incorecte sau abuzive si a publicitãtii de naturã a afecta drepturile si interesele legitime ale clientilor bancari